We Are More – årsredovisning

Vinnare av Publishingpriset 2020 med motiveringen ”För en färgstark årsredovisning med taktilt omslag, effektfulla bildval och galet rolig text”.

We Are More hade redan vunnit Publishingpriset två år i rad för sin årsredovisning, och nu hängde det delvis på mig att se till att det blev en tredje vinst. Förutom att presentera case och siffror, fick varje anställd en egen sida i årsredovisningen att disponera som man ville. Nästan i alla fall. Jag satte ihop varje persons text och bild till en sammanhållen helhet.

Omslaget är tryckt på effektpapper med metallkänsla, vilket är monterat på tjock kartong. Årtalet är stansat och text och logotyp är folierat i blank svart färg. Årsredovisningen har linnetrådsbindning och öppen rygg. Hela inlagan är tryckt med sju färger, CMYK och tre Pantonefärger. We Are Mores visuella identitet innehöll tre neonfärger, som inte kunde tryckas med vanliga tryckfärger.

  • Kund: We Are More
  • Verksamhet: Kommunikationsbyrå
  • Syfte: Årsredovisning
  • Format: 215 x 280 mm
  • Omfång: 92 sidor
  • Färger: 7+7, CMYK + 3 PMS
  • Omslag: Eska Black 2 mm kascherat med Curious Collection Alchemy Platinum 120 g
  • Inlaga: Arctic Volume White 130 g
  • Bindning: Linnetråd